Alla inlägg under maj 2011

Av moom82 - 25 maj 2011 21:23

Barnen sover, katterna sover.. Bara jag vaken...

Ska träna det sista sen ska jag försöka lägga mig.. Hoppas att man får sova inatt men det verkar inte som det eftersom katterna laddar batterierna nu...


Saknar dig  

Av moom82 - 25 maj 2011 18:56

Det är snart 2 dygn sen Janne sa att han skulle gå och träna...

Efter 20-30 min såg jag att jag fått ett mess där han skrev att han inte orkade tjafsa mer m.m

Och han har inte kommit tillbaka eller hört av sig sen dess....


Hur ska man tolka det??


Många tankar snurrar i huvudet och jag förstår inte hur man bara kan försvinna...

När ska allt redas ut??

Om det inte ska göras i förhållandet så finns det ju lite att fixa med om man bor ihop...

Har inte försökt nå honom förutom det svaret jag skickade på hans sista mess...

Och det är ovanligt, brukar alltid messa, ringa och försöka få tag i honom när han sticker men inte denna gång..

Och jag är förvånad själv!!

Finns så mycket jag vill säga honom men känner att jag inte kan förmå mig med att ta kontakt..

Tiden ger väll alla svar antar jag...

Tänk att nästan 2 års förhållande med ihopflyttning, förlovning m.m kan vara över på några sekunder..


Visserligen efter mycket bråk den sista tiden...Och därför skulle vi gå till en familjeterapeut.. Men så blir det nog inte nu, undra om man kan gå dit själv???

Eller måste man boka ny tid om det bara är 1 person som ska gå???


Och alla känslor?..


Vart har dem tagit vägen..

Har han bara tappat dem någonstans på vägen??

Men man känner väll kanske helt plötsligt att det får vara bra nu, oavsett vad man känner för människan... Eller inte.. Jag vet inte... Som sagt, många tankar snurrar..

Och inte blir det bättre  ju längre tiden går..

Vilken känslo karusell jag haft dem sista dygnen... Helt otroligt..

Inte konstigt att man har konstant huvudvärk...


Ha en trevlig kväll allihopa

  

Av moom82 - 25 maj 2011 15:56

Hade fått ett brev i Julias låda på dagis häromdagen... Där en killes föräldrar hade skrivit om deras sons situation. Han har en odefinerad sjukdom "uppmärksamhetsstörning"... Något som jag inte har märkt överhuvudtaget.. Men som det tydligen har märkts på dagis... Det har kommit in klagomål eller vad man ska säga från vissa föräldrar och personal, där dem tycker att han är sååå jobbig m.m


Julia leker bra med honom och pratar bara positivt om honom. Hon tycker att han är en rolig kille som hittar på mycket bus ... 

Som hans mamma skrev i brevet så måste det vara hemskt jobbigt att hämta honom varje dag och ha ont i magen för om han gjort något den dagen... Tyckte det var ett bra intiativ av dem att skriva detta till oss föräldrar i hans grupp så kanske det kan bli lite mer förståelse för honom och dem!...


Nej tillbaka till sysslorna....

  


Av moom82 - 25 maj 2011 13:48

Kollar just nu på pingvinerna från magadaskar , helt underbara..

Oliver favorit avsnitt är med giftgrodan Barry...


Äntligen har vattnet kommit tillbaka så nu har jag druckit kaffe... Mumsmums..

Vi tänkte gå ut i det härliga blåsiga vädret snart.. Oliver vill cyckla .. Julia vill gunga..


Hittar inte mitt CV för att söka jobb, måste skriva nytt... Phu, jobbigt.. Det var så skönt att bara kunna ändra lite i det jag hade... Men men, då har jag ju något att göra !...

Men det blir att plocka först.... Skönt när man kan sätta sig i soffan och det är fint hemma... Man har ingen riktig ro annars att njuta av lite lathet!...


Saknar,saknar 


Hej sålänge...

  





Av moom82 - 25 maj 2011 12:08

På vaddå egentligen??? Ingenting kommer ju hända.. Går på spänn känns det som ifall man kommer höra nyckel i dörren eller att telefonen ringer... Idiotisk, jag vet...

Tack och lov har jag sysselsättning till max idag... Så jag hoppas denna dag går snabbt...

Ska lägga in räkningarna idag tänkte jag oxå...


Herregud va trist det måste vara att läsa denna blogg och speciellt nu när det bara är negativt hela tiden.... Svårt att skriva om något annat men får försöka....


Ska träna idag igen... Ska bli sköönt!...   


Vattnet har dem stängt av oxå, lätt att koka kaffe eller göra mat då... NEJ   !...

Bara att vänta snällt på att det kommer igång igen....


Katterna har hållt på inatt oxå.. Rex har sprungit runt och letat tror jag... Verkade som det.. Om det var efter hans bror som låg och sov eller Janne vet jag inte... Men dem borde väll sakna oss oxå.....


Vill bara att du ska komma hem så vi kan prata... Hålla ut tills vi ska på familjeterapi och sen får vi jobba vidare därifrån.... Men drömma kan man ju   ...


Ha det gott sålänge...

  


Av moom82 - 25 maj 2011 09:49

Idag känns allt jobbigt... Men ska försöka tänka positivt!...

Natten var inte bra, sov såå dåligt!.. Tankar som bara snurrar runt...

Huvudet känns jätte tungt.. Ska göra något bra av denna dag.. Måste bara komma på vad...

Ha en trevlig dag allihopa..

  

Av moom82 - 24 maj 2011 20:56

Ska försöka lägga mig nu, så det blir en ny dag fort igen... Med nya tag och nya tankar..

Det var svårare att vara positiv och stark på kvällen känner jag....

Ha det bra..

  



Av moom82 - 24 maj 2011 20:19

Hela dagen har jag sysselsatt mig med träning, städning och sökt jobb.. To.m shoppat lite för att ha något annat i tankarna än dig... Men det är svårt ska du veta.. För jag älskar dig sååå mycket.. Och det gör ont att du inte är här och att försöka intala mig att du inte kommer hem igen... Tårarna rinner ner för kinderna nu när jag sitter och skriver detta..... Tanken att inte få höra din röst, få va i din famn.. Bara få vara din är otroligt jobbig och det skär i hjärtat när jag tänker på det.... På varför det är som det är.. Trodde att något annat skulle kunna få isär oss.. Inte något så "enkelt" som kommunikation till varandra... Är så ledsen för att jag inte lyssnat på dig och att det orsakat detta.... Det gör för ont att skriva mer just nu... Vill bara försvinna för en stund... Älskar dig

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards