Alla inlägg under mars 2015

Av moom82 - 31 mars 2015 11:24

Jag blev godkänd på teorin :-)
57/65
Men jisses vilka svåra frågor vissa av dem var. Men nu kan jag äntligen släppa den biten. Nu siktar jag in mig på uppkörning nästa tis. Så har jag kanske körkort om 1 vecka.. :-)

Var förbi jobbet och sa upp mig oxå. Så 1 juli börjar jag med nytt äventyr på en vårdcentral! Känner mig slut psykiskt nu, så det blir långpromenix i solen och skogen med gosnosen :-)

Ha en underbar dag!
Kramkram

Av moom82 - 31 mars 2015 07:10

Halv 9 idag ska jag göra mitt teoriprov. Känns läskigt, hoppas att jag klarar mig. Har hört att trafikverkets prov är mycket svårare än test proven :-/
Det får jag se snart!
Önskar er en bra dag..
Kramkram

Av moom82 - 27 mars 2015 17:10

Efter 2 intensiva men väldigt roliga och mycket intressanta veckor sitter jag nu på tåget hem. Träffat många roliga människor. Lärt mig otroligt mycket. Så tack Säffle för denna gång, ses snart igen!
Hade prov uppkörning idag, hade jag inte tvekat i en korsning och det hade vart min riktiga uppkörning så skulle jag haft körkortet i handen nu...
Men nu har jag lärt mig det ordentligt.

Ska bli såå mys att komma hem och få träffa min älskade gosnos. Saknat honom mycket. Och barnen och min älskade sambo..

Borta bra men hemma bäst!
Kramkram

Av moom82 - 24 mars 2015 23:38

Det kan man verkligen kalla de här 2 veckorna. På fredag åker jag hem igen med kunskap som ska kunna räcka för att jag ska få mitt körkort. Har definitivt lärt mig, väldigt mycket. Men om jag är redo för uppkörning det vette fan. Kan ju vara så att mina nerver spelar mig ett spratt. Om 2 veckor så ska jag köra upp, här i Säffle, åker ner nån dag tidigare för att kunna köra och finslipa vissa saker. Om 1 vecka ska jag göra teoriprovet. Nu när det är nära så känns det läskigt.
Imorgon har vi riskettan och sen blir det landsvägskörning mot Göteborg. Och på torsdag blir det risktvåan (halkbanan).
Imorn blir det upp o hoppa tidigt så godnatt!
Kramkram

Av moom82 - 23 mars 2015 09:36

efter 1 vecka med körning och teorilektioner och egna studier så fick jag äntligen 70/70

Nu gäller det bara att plugga ännu mer! Om en 1 vecka ska jag skriva teoriprov hemma och om 2 veckor är det uppkörning här i Säffle! :-/
Vill sååå gärna fixa detta nu..
Var på promenad igår och tog lite bilder.

[Bild]

Ska köra om ca 30 min. Då blir det enkelriktat och parkering som gäller.. Hmm det går förhoppningsvis bra :-)
Kramkram

Av moom82 - 15 mars 2015 15:43

Just nu sitter jag på ett tåg som ska ta mig till en liten stad för att plugga och köra bil i 2 veckor. Har äntligen fått möjlighet då det funkar ekonomiskt och tidsmässigt att åka på intensivkurs.

Det var väldigt jobbigt att vinka av min älskade. Blev några tårar, eller rätt många faktiskt. Har inte varit ifrån varandra på 2 år. Så det är säkert bra att få sakna varandra men så känns det inte just nu :-(

Så nu håller vi fingrar och tår för att det går vägen detta. Och att jag har ett körkort med mig hem :-)

Av moom82 - 12 mars 2015 16:51

mår bättre idag, medicinen hjälper väldigt mycket.

Idag har jag och Gizze varit på långpromenix och myste i solen. Passade på att borsta honom och herregud va mycket som föll av. Hoppas att det snart slutar. Det är så mycket päls överallt.

Sen tog vi en vilopaus och gosnosen somnade i mitt knä på en gång..

Nu blir det snart tvättstugan och middagslagning!

Väntar på att min kärlek kommer hem.

Barnen ville vara ute o leka i det fina vädret. Så det är bara jag o G hemma..

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards