Alla inlägg under november 2013

Av moom82 - 24 november 2013 14:20

Är nu hemma efter en uppfriskande och härlig promenad. Vi är alla lite frusna och trötta i benen.
Vi promenerade runt, tog en fika i koppartälten, kramade träd :-) och gick upp för den stora kullen. Vilken utsikt! Helt underbart.

Prinskorven

Prinsessan

Oliver, Filippa, Mimmi, Julia och Axe

Fika

Såå fin utsikt :-)

Jag och Axe

Av moom82 - 24 november 2013 11:03

Åh strax ska vi ut på promenad med Anna och tjejerna. Ska bli skönt att komma ut och gå. Bara vart ner till kiosken här och det tar 2 min typ. Så äntligen har man kraft att gå ut och röra lite på sig. Sen blir det självklart vila så jag är pigg och frisk imorn då jag ska jobba... Ska bli jätte roligt att gå till jobbet imorn. Vart så uttråkad dem sista dagarna.

Ha en underbar söndag :-)

Underbart med solen :-)
Kramkram

Av moom82 - 23 november 2013 17:06

Hittade denna dikt som jag fick på allahjärtansdag av min prinskorv..

Rosor är röda, vita och blå
Du är så söt och gulig.
Jag är blå

Hihihi..
Tror det var förra året som jag fick den.

Av moom82 - 23 november 2013 12:12

Åh idag känner jag att jag har kraft och ork i kroppen som jag inte haft på 1 vecka...
Blir att dammsuga eftersom vårt hem är fullt av dammråttor. Har ju inte orkat nu när jag vart dålig..
Sen ska jag självklart fortsätta vila.
Längtar faktiskt till jobbet :-)

Idag provade jag maträtt här hemma till lunch.. Taco omelett :-)
Fick MVG av barnen.. Hihi

Ha en bra dag..
Kramkram

Av moom82 - 22 november 2013 12:04

Jahopp drt är virus som hag har trodde VC.
Fick den diagnosen över telefon. Trevligt att slippa betala 200kr för det!
Bara att vila, vila, viiiiiiila! Så leds på det... Känns som trycksåren börjar komma. Dax att sätta in vändschema snart!!!

Ååååh en jätte rolig grej.. En av mina bästa kollegor som slutade i augusti, ska komma tillbaka :-) Eller ja, om dem kan trolla fram en tjänst åt henne!! Skulle vara helt underbart..
Hoppas, hoppas!!

Nu ät det vilostund som gäller. Vill vara sååå pigg jag kan när barnen kommer från skolan och vi tar helg :-)
Kramkram

Av moom82 - 22 november 2013 08:39

Ska till VC idag och se vad det är som är fel på mig.. Mår fortfarande efter 1 vecka inte bra. Vill bli frisk och ha ork i kroppen. Jobbigt att känna sig matt och hängig hela tiden. Kommer väll få höra att det är virus och att det bara är att vänta ut drt :-((

Ha en bra dag :-)
Kramkram

Av moom82 - 21 november 2013 15:22

Det blev ett väldigt intressant och känslomässigt jobbigt år. Men oxå mycket lärorikt och glädje.
Vid förra nyår hade jag aldrig kunna tänka mig att det skulle bli såhär.
Tagit mycket för givet vilket jag under åren fått erfara att man inte ska göra. Men som vanligt lär jag mig den hårda vägen. Det skulle inte alla hålla med om men det är inget man kan uttala sig om förrän man haft mina skor på sig. Allas bördor och problem upplevs olika beroende på vilken person man frågar. Det som jag känner har varit tufft kanske nån annan bara rycker på axlarna för. Och tvärtom.
Det som varit mest förändring i är i privatlivet och dem man umgås med. Har skett många förändringar i vänskapskretsen av olika anledningar. På gott och ont. Det har smärtat mycket. Men tiden ska läka alla sår, eller?
Vissa har försvunnit ut mitt liv hastigt och vissa har kommit in. Och jag är mycket tacksam för de personer som kommit in. Framförallt Daniel som får mig att må mycket bra. Är tacksam och lycklig för varje dag som går.
Mitt fina charmtroll hihi...

Men det är ju lite kvar av detta år, 2013. Men hoppas och vill att 2014 ska vara ett lugnt och harmoniskt år utan alltför dramatiska händelser. Det får gärna vara urtrist utan större händelser :-))

Önskar er en underbar fortsättning av denna torsdag.. Hälsningar från febriga paddan i soffan.
Kramkram

Av moom82 - 20 november 2013 15:28

Jag och min prinskorv :-)
Syrran är hos en kompis...
Kramkram

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards