Alla inlägg under maj 2012

Av moom82 - 31 maj 2012 17:45

Hej hopp....


Nu har jag gått på ledighet, såå skönt!. Kan man kurera sig ordentligt så inte förkylningen bryter ut....

Idag har jag haft den hemska smärtan i huvudet =(

Fick alvedon men det hjälpte icke såklart.... Tack och lov ska jag till neurologen på måndag och då kanske jag kan få svar på varför jag har denna smärta...

Är lite nervös men det är bra och få det gjort!..


Idag har det vart mycket att göra på jobbet.. Men det gick bra ändå...

Satt med en patient i vårt nya tv rum och höll henne sällskap och på något sätt så lyckades jag somna...

Var så trött och hade så ont i huvudet.. =(


Hämtade barnen och dem får vara hemma med mig imorn....


Oliver har haft ont i huvudet i snart 1 vecka =(

Så imorn blir det besök hos doktorn för honom, och ev optikern för att utesluta om det har med synen att göra....


Ikväll blir det att ta det lugnt då det blev en kaos kväll igår...


Jag jobbade kväll och Jenfa var barnvakt... Kom på vid halv 5 att jag låst båda låsen och Jenfa har bara 1 nyckel.... Hon blev lite bitter på mig då dem var tvungna att åka till mitt jobb.... Men dem fick mitt kort för att äta pizza och sen kom Raggis och hämtade dem vid jobbet... Hihi

Sorry Jenfa för att jag är en virrpanna =)


Och tack så hemskt mycket för hjälpen igår både till Jenfa men oxå Raggis.... Vad skulle jag göra utan alla underbara nära och kära omkring mig....  


Ha en underbar kväll...

Kramkram




Av moom82 - 31 maj 2012 07:11

Då var man på väg till jobbet, halv 4 idag går jag på låångledigt.. Härligt! :-)Hoppas ni får en underbar dag.. :-)Kramkram

 
Av moom82 - 30 maj 2012 16:16

Hej hopp på er...

Har inte haft ork att skriva...


Men nu ska jag börja igen...


Igår åkte jag med Pumba till KS på untraljud av buken, det slutade med att hon blev inlagd pga gallsten.

Hon ska opereras idag. Håller tummarna för henne att det går bra =)


Är just nu på jobbet då jag jobbar kväll och min underbara Jenfa hjälper mig med barnen =)


Blev bortskämd på morsdag av mina finaste troll.. Fick rosor som jag älskar och våfflor till middag =)


Nej nu ska jag arbeta lite men ni fick en kort uppdatering iallafall =)

Kramkram

Av moom82 - 20 maj 2012 18:50

Ja som rubriken säger... Haft en helt underbar helg =)

Och att vädret vart så underbart har ju bara gjort allt bättre...

Promenerade vid Skanstull idag och tog en båt över till Hammarby sjöstad... Så skönt och vara ute i friska luften än att bara vara hemma....


Träffade tjejerna i eftermiddags och planerade lite för en kär vän =)

Hihi....


Är hemma och tar det lugnt nu, ladda inför en ny arbetsvecka och att mina troll ska mysa med mig i 3 veckor ungefär =)

Martin (deras pappa) ska iväg nästa vecka då det är hans barn vecka....


Hoppas ni haft det bra oxå och njuter för fullt av värmen...


Ska ta mig en promenad nu tänkte jag...

Kramkram


Av moom82 - 16 maj 2012 02:12

Ja må hon leva

Ja må hon leva

Ja må hon leva uti hundrade år...

Javisst ska hon leva

Javisst ska hon leva

Javisst ska hon leva uti hundrade år...


GRATTIS KÄRA RAGGIS PÅ DIN DAG......    


Idag fyller min kära Raggis år.... 

Hon har alltid funnits i vått och torrt och jag älskar henne mycket...

En av mina bästa kompisar, en av dem finaste =)



Av moom82 - 16 maj 2012 01:54

Äntligen hemma efter en jääätte trevlig kväll med Axe =)

Vi var på Söder, Gröne jägarn och Kelly´s...


Träffade en kille som kommer från Australien och har en egen tatueringsstudio... Ska dit nästa vecka och prata om 2 tatueringar som jag vill göra =)

Han gör dem gratis dessutom... Kan ju inte bli bättre... Tack Chris =)

Sååå roligt...

Var tvungen att prata engelska och dem som känner mig vet att jag är duktig på det. Men om jag inte använder den så är jag helt värdelös..... Men får jag prata så rullar det på... Hihi

Kom och tänka på en grej, det var en helg tror jag... Och jobbade. Hade vart ute och rökt och pratade med J i mobilen då en kille kom och frågade om vägen till röntgen... På engelska, och jag började förklara på svensk/engelska.... Har ett svagt minne av att j skrattade och tyckte det var kul.... Blivit mobbad för mitt uttal.. Hahahha


Axe var ju lite het på den här Chris och jag ville hem pga att jag jobbar imorn så jag åkte hem ensam....


Var en jätte trevlig kille som körde taxin... När vi kom till Haga norra var han tvungen att stanna för jag mådde sååå illa och kräktes och sen körde vi vidare... Bad om ursäkt och han sa: Gör inget då har jag ju sett den sidan av dig oxå... Hahaha...

När jag betalat och sagt hejdå så bjöd han ut mig på dejt!....


Vet inte om jag hann göra ett sånt bra intryck innan jag spydde eller om han är desperat ;) men det var ju roligt....

Tackade artigt nej och gick sen hem...


Så nu säger jag godnatt...

klockan ringer 05 imorn =(


Kramkram

Av moom82 - 15 maj 2012 18:38

Jahapp då ska jag och Axe mot söder ikväll... Ingen av oss orkar laga mat, så det får bli något mumsigt där istället... Tänkte sitta på nått ställe och kika på hockeyn ikväll =)


Idag har jag vart en lat padda... Har inte gjort något vettigt alls =(

Men det får man vara ibland hihi


Nej nu måste jag kila annars blir hon toookig på mig....

Jag som är tidsoptimist.. Hahahha


Kramkram på er...

Av moom82 - 15 maj 2012 08:40

Igår jobbade jag, var så roligt att vara tillbaka..

Efter jobbet tog jag en promenad hem, skönt med lite frisk luft men jag höll på blåsa iväg kändes det som..

Gick förbi Elliott och provade brudtärneklänningen och den var jätte fin.. Så nu är det klart.. =)


Träffade Axe och vi tog en promenad runt Råsta sjön.. Vi gick rätt fort, det var skönt och trevligt att få lite sällskap ändå.. Inget fel med musik i öronen men...


Åkte sen till Bromma blocks med Raggis och vi var på systemet och djuraffären. Köpte ny sand till killarna, får se om den är bra.. Skulle tydligen ta bort den mesta lukten från lådan iallafall....

Vi åt middag på Basic, dem har väldigt god mat där. Och jätte trevlig personal =)


Sen var jag sååå slut.. Men det var en väldigt bra måndag...


Idag ska jag röja här... Vill rensa och slänga, bli av med massa onödigt.. Tänkte passa på och fixa i barnens rum då dem är hos Martin...


Nej en cigg och dricka upp mitt kaffe, sen så.....


Och självklart ut i det vackra vädret lite senare oxå =)


Ha en toppen dag..

Kramkram

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards