Alla inlägg under januari 2012

Av moom82 - 28 januari 2012 20:00

Ikväll har jag en dejt med fina Helge.. Går så lång tid emellan våra träffar!...

Äntligen ska jag få se hennes lägenhet... Middag, vin och massor av tjejsnack... Inte mycket som slår en sån kväll...


dem senaste dagarna har jag insett hur underbara människor jag har i min omgivning... Tack underabara ni som förgyller mitt liv  .... Ni vet vilka ni är....

Lätt att bli blind eller vad man ska kalla det...

Hoppas ni får en underbar kväll som jag ska ha....  

Av moom82 - 24 januari 2012 09:56

Som vanligt kollade jag aftonbladet och fick se en otäck film från Italien om hur vårdpersonal behandlar sina patienter..

Det är som att man blir stum, hur kan man göra så mot andra människor, och mot äldre som är sjuka... Det är helt otroligt att det kan hända.. Tyvärr finns väll sånt j*vla folk överrallt och det är väll en tidsfråga innan filmer från svenska sjukhus eller boenden kommer fram... Titta själva om ni inte redan sett:


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brottstraff/article14251184.ab


Också i Italien.. 91-årig kvinna blir misshandlad av sin vårdare:


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article12518678.ab


Det här är i USA, 75-årig demenssjuk kvinna:


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article12412498.ab


Vad säger man?????

Undrar vad straffen blir för de här människorna? De kan man ju diskutera... Det var någon på facebook som skrev att ett nackskott skulle dem ha... Kan inte hålla med om det!.. Då kommer dem undan alldeles för lätt!... Vad tycker ni??






Av moom82 - 22 januari 2012 17:46

Idag har vi bara varit hemma... Gick aldrig ut..

Lugn hemma dag är inte dumt heller..

Nu är gubben på väg för att hämta pizza och sallad....

Ingen av oss hade lust att laga mat.. Lite lyx i vardagen...


Hoppas ni haft en bra söndag och får en bra fortsättning...  

Av moom82 - 22 januari 2012 12:38

Vaknade till ett underbart vinterland... Såå mysigt med all snö, men det skulle ju funnits redan innan jul..

Typiskt svenskt att inte vara helt nöjd, hahahha... Alltid något att klaga på...


Vi var på Lekpalatset i Veddesta igår... Kommer förmodligen aldrig åka dit igen... Var bara negativt tyvärr.. Har varit där många gånger genom åren men varje gång man kommit dit så har man märkt att det blir bara sämre och sämre....


Igår som sagt så gick vi runt och det var inte fräscht, fanns många risker för barnen som lekte...

När vi skulle beställa mat så fick vi en service som var pinsam.. Tjejen i kassa var inte serviceinriktad för fem öre... Väldigt ointresserad av att behjälpa sina kunder.... Höga priser för ingenting...

Väldigt tråkigt....


Idag blir en hemmadag, vi ska väll ut i snön en stund snart...


Ha en trevlig söndag  

Av moom82 - 17 januari 2012 17:41

Ingen bra dag idag... Haft sån jäkla huvudvärk och sovit större delen av dagen... Och jag som skulle ha mysdag med min prinsessa...Inte mycket att berätta sen sist.. Jobbat hela helgen och är ledig idag och imorn...


Håller på att laga mat tills gubben kommer hem..


En sak som däremot har hänt är att jag ska vara BRUDTÄRNA i augusti, då min kära Ellinor ska gifta sig 


Så det kommer vara mycket att göra tills dess.... Förutom att hjälpa med planering så hade jag satt ett viktmål till sommaren... Och nu måste jag verkligen ta tag i det... 10 kilo ska bort, helst!!

Eller iallafall så man känner sig bekväm i kläder igen och att spegelbilden ser bra ut...

Så på mån börjar resan mot en lättare kropp...  


Nån som har tips på hur man gå ner i vikt får mer än gärna dela med er!....


Fick tips om danska rikshospitalets diet! Någon som vet något om den, eller prövat kanske???? Är öppen fär alla förslag som kan hjälpa mig....


Ha en trevlig kväll  

Av moom82 - 2 januari 2012 21:46

Min underbara son Oliver blev 8 år idag!..  

Kan inte förstå hur fort tiden går.. Hänger inte med alls känns det som!.

Grattis min finaste prinskorv.. Älskar dig enormt mycket..  


Kalas hade vi... Middag först och sen tårta...

Tack allihopa som kom och firade med oss  

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Skapa flashcards