Alla inlägg under juli 2013

Av moom82 - 30 juli 2013 06:22

Ny dag med nya möjligheter :-)
Väntar på bussen till jobbet.. Sov sååå gott när klockan ringde, hade gärna sovit en stund till men men..
Idag ska jag ha en intro på jobbet, en tjej som gjorde praktik hos oss i våras :-)
Kramkram

Av moom82 - 29 juli 2013 21:40

Som rubriken säger, det fick jag som fråga utav en kollega ikväll.. - ja du, det vete sjutton fick hon som svar...
Men vad är det vi håller på med.. Jo det vi gör eller försöker göra varje dag på jobbet är att hjälpa, pyssla om och få dem människor som är patienter hos oss att må så bra som möjligt.. Med så lite resurser som möjligt! Att överleva arbetspassen för att gå hem med dåligt humör, trötthet till sin egna familj. Sjukvårdsbubblan håller på att brista vilken sekund som helst.. Dem som ska hjälpa de sjuka är själva sjuka, sönderstressade! Det funkar inte... Så vad gör man?? Lämnar över till yngre och piggare sjukvårdspersonal som inte hunnit få dessa krämpor man själv har eller att det blir ändringar inom sjukvården, att det satsas mer så att alla får den fina sjukvården som vi en gång hade.. Med frisk personal?!!!!! Inte vet jag..
Lite tankar bara..
Kramkram

Av moom82 - 29 juli 2013 13:37

Då var det dax för ännu en arbetsvecka... Jobbar 100% aug ut och sen i september så blir det 75% åh va jag längtar... Försöker komma underfund med om jag ska plugga till medicinsk sekreterare eller barnskötare... Tar jag det sistnämnda så kan jag arbeta på barnavdelning på sjukhus, något jag velat många år.. Samtidigt så får man ett mån- fre jobb utan röda dagar o kvällar med det andra alternativet..

Trollungarna är på landet med deras farfar och sen med deras pappa... Så det blir 3 veckor utan dem... Otroligt jobbigt.. Saknar dem redan mycket och dem åkte i lördags...

Hoppas ni har det bra...
Kramkram

Av moom82 - 12 juli 2013 09:45

Jahapp då vart man sjukskriven för att denna dumma pneumoni inte vill försvinna.... Bara att kurera vidare och hoppas bli bättre snart =)

Kramkram

Av moom82 - 7 juli 2013 09:27

Började semestern med dunderförkylning och avslutar den med lunginflammation :-(
Har såå ont efter att ha hostat så mycket. Tack och lov har jag fått medicin som börjat verka. Kan andas lite bättre nu :-)
Sjukskriven 1 vecka... Jätte jobbigt att ringa till jobbet men kan inte göra så mycket.. Bara vila och se glad ut..
Haft semester i 3 veckor, därför har jag inte skrivit så mycket...
Ha det gott! Ska musa med barnen sista dagen. Imorn ska dem till sin pappa... Kramkram

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards