Alla inlägg under augusti 2010

Av moom82 - 31 augusti 2010 23:20

Känns som tiden flyger förbi.. Redan sen tisdagkväll!.. Jobbade idag och det gick sådår.. Var tvungen att be om hjälp av mina kolleger för att inte lyfta tungt. Gillar inte att göra det. Först känns det dumt att inte kunna göra allt själv och sen känner man sig som en belastning !.. Hoppas dem orkar med mig ett tag till..


Lämnade barnen på skola och dagis imorse första gången. Gick överförväntan, kom 30min sent till jobbet. Hade sagt till i förväg, men trodde faktiskt att det skulle bli senare.


Kom att tänka på att jag träffade en kvinna imorse för första gången, pratade med henne ca 5min och sen lämnade jag min son hos henne. Att det var i skolan gör väll att man litar på dem. Det kan vara vemsomhelst.. Hemsk tanke egentligen!.. Bara något som kom i tanken..


Det hade iallafall gått bra, alltid finns den där oron hos föräldrar  ...


Gjorde jättegod mat idag.. Min dotter åt såå mycket, tror inte jag sett henne äta så förrut.. Hon som alltid petar i maten.. Var både gul lök, morötter och tomat i ..


När vi läste godnatt saga ikväll så ringde det på dörren.. En gammal kvinna som är våran granne några trappor över oss stod där. Det visade sig att hon och en till hade fått kackerlackor i sina hem... Blääää, så äckligt..

Hon undrade om vi hade det, tack och lov inte.. Skulle faan inte förvåna mig om man ser dem snart!... Lovade att höra av mig om jag ser något!...


Barn och gubbe sover.. Deras kuddar ropade riktigt högt och fort idag... Varför har min inte sagt något än????? Är inte trött överhuvudtaget, men ska upp om ett par timmar!... Tanken att inte lägga sig alls finns ju...


Gjort matsäck till sonen som ska på utflykt med skolan imorn.. Pannkakor som vanligt, sonen som beställt!..


Nej, nu ska jag försöka sova...


Ha det gott!..

Av moom82 - 30 augusti 2010 19:11

Jobbade idag efter en vecka hemma..

Trodde jag var tvungen att gå hem pga smärtan i ryggen men det blev lite bättre så jag bet ihop. Får göra detsamma imorn sen är jag ledig 3 dagar!..


Hämtade trollen idag.. Nu är dem på 2 ställen, 1 på dagis och 1 i skolan !.. Tiden går så sjukt j*kla fort. Snart flyttar dem väl hemifrån  ..


Åt middag som jag gjorde igår, så det var bara att värma. Jätte skönt att det gick fort. Då hann vi mysa lite innan sängdags. Efter maten hade vi en liten kräftskiva. Lite lyxigt en helt vanlig måndag .. Är ju såå gott..


Nu blir det lite teori, sen laga mat till imorn och förhoppningsvis ropar kudden efter det...


Ha en trevlig kväll..

Av moom82 - 29 augusti 2010 18:07

Jaha, vad ska jag skriva..


Vi har haft semester.. Så skönt!..

Renoverat hemma har vi oxå gjort, börjar bli ett hem nu  ...

Skadade mig på jobbet för en vecka sedan och har varit hemma sen dess. Imorn ska jag gå så får vi se hur det går. Önskar man kunde byta rygg med någon. Men nej det går inte..


Maten är i ugnen, gubben borta så vet inte vad jag ska hitta på..

Ska plugga teori ikväll, så kanske man kan ta körkort någon gång..


Ha det gott

Av moom82 - 7 augusti 2010 23:34

Idag har vi inte gjort många knop.. Rätt skönt ibland. Trist väder ute så man kunde inte göra så mycket ändå.


Imorn åker barnen på semester med deras pappa.. Tråkigt.. Vi ska ta det lugnt och vila upp oss sista semester veckan.. Sen är det dax för jobb igen, fyfan.. Bara att bita ihop och se glad ut..


Imorn ska vi ev träffa syrran & CO.. Barnen ville mysa med dem innan dem åker iväg..


Lite dålig på att blogga men försöker  !...


Ha det gott

Av moom82 - 4 augusti 2010 23:01

Ikväll har vi myst med syrran & hennes familj. Dem kom över och åt middag med oss. Min lilla dotter blev sjuk, legat på soffan nästan hela kvällen   !..

Inte lätt att vara liten och sjuk.


Pillan, Lovisa och Raggis var här oxå.. Var ett tag sen vi träffades så det var roligt..


Min gubbe har fixat SATC 2 till mig så jag ska mysa in mig i sängen och glo på den idag elle imorn.. Vi har städat och fixat i hela lägenheten förutom i barnens rum.. Får bli imorn eller någon annan dag!...


Ha det gott...

Av moom82 - 4 augusti 2010 15:20

Igår var vi i parken hela familjen med syrran & CO..

Barnen badade i plasken och lekte i parken medans vi vuxna fikade och hade det bra..

alldeles

Det slutade med att alla förutom Amanda 11 mån var helt blöta efter vattenkrig vi haft!.. Såå roligt att alla var med. Hoppas det blir fler gånger  !..


Idag har det städats och tvättats och är nästan färdigt..

Är jättefint hemma nu, hoppas bara att man orkar hålla det så oxå!..


Syrran & CO skulle ev komma hit så jag ska baka äppelpaj, muums!..'


Ha det gott

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards