Alla inlägg den 10 april 2012

Av moom82 - 10 april 2012 11:17

Gillar denna mycket... Så skön, hihi


Av moom82 - 10 april 2012 10:27

Bara jag och Olliboll hemma...

Ska gå min träningsrunda och Oliver ska hänga med, dock på cykel så det blir att jogga lite för min del....


Vet inte om det redan visar resultat men när man hoppar av bussen och ska hem så går man upp för trappor... Jag brukar låta och känna mig som en KOL- patient... Vara vääldigt andfådd, men imorse när jag gick upp så kände jag knappt att jag gått i trappor... Har vart rökfri 1 veck imorn =) Om det redan kan ha blivit bättre eller om det var tillfälligt bara... Men jäkla gött va det iallafall =)

Mår bättre utan dem där giftpinnarna.. Luktar gott, får inte dåligt samvete när barnen är hemma att det stinker rök hemma eller om mig... Rökte på balkongen men det luktade ändå vääldigt mycket...


Är faktiskt stolt över mig, det får man väll va? Eller? Att jag lyckats sluta med något som jag ändå tyckte så mycket om...

Men min nya last är ju en stoor hjälp =)


Nej nu blir det att byta om... Dax att vara lite hurtig..

Sen kommer det över 2 tjejer som ska leka med Oliver.. Så då blir det full fart igen..


Ha en trevlig tisdag..

Kramkram

Av moom82 - 10 april 2012 10:13

Lämnade Julia på dagis för en stund sen... Hon skulle ha matsäck med sig för dem ska på utflykt idag =)

Hon ville ha 4 pannkakor, 1 stor dricka och bullar med sig... =) Hahah, underbara unge....

Hon ville ha sylt och socker men vi hade ingen sylt hemma.... Sa till henne på väg till dagis såhär:


Jag: Jo just det gumman, vi hade ingen sylt så det blev socker på alla pannkakor....

Julia: Ja men mamma, då kunde du gjort såhär...

Jag: Vaddå gumman?..

Julia: Jo jag kunde fått 2 pannkakor med socker och 2 st med salt... Hihihihi......

Och så tittade hon på mig och skrattade.....

Jag: Mää kommer du aldrig glömma det?

Julia: Nä mamma, det var knasigt... Hihihi


Historien bakom det var att vi var hemma och skulle äta pannkakor. Då när Janne bodde med oss. Han gjorde pannkakor har jag för mig. Och barnen ville ha socker på sina... Jag tog fram och sockrade en hel del och serverade och sa ät nu... Men det gick jäkla långsamt och jag tjatade flera gånger... Det visade sig att jag hade tagit fel, jag hade saltat deras pannkakor... Stackars ungar =(

Vikket dåligt samvete jag fick över att jag tjatat på dem att äta... Hahahahha

Men det kommer jag aldrig få slippa, för Julia kommer aldrig nånsin låta mig glömma det!...

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards