Alla inlägg den 10 september 2010

Av moom82 - 10 september 2010 19:34

När jag hämtade min son idag hade han ett blåmärke och en bula i pannan  . Frågade vad som hänt och då sa han att några äldre killar slängt sten på honom. Sen ändrade han sig med att han fick en boll på sig. Han vill inte berätta och jag vet inte hur jag ska få honom att berätta. Vet inte om han är rädd för vad som komma skall när jag får veta. Sa till honom att jag inte skulle bli arg, vill bara veta vad som hänt..

Ska fråga skolpersonalen på måndag...


Ätit god middag och nu väntar fredagsmys, med chips och godis. Och nya filmen donkey xote , riktig familjemys..


Ha en bra fredagskväll!..


Ha det gott

Av moom82 - 10 september 2010 13:20

Idag har det inte hänt så mycket.. Diskat, tvättat och plockat undan.. Gjort lite fint innan familjen kommer hem... Äntligen en helg då alla är hemma !.. Känns som det var längesen sist..


Det är såå sjukt j*kla tråkigt att vara sjukskriven.. Vet inte riktigt vad man ska hitta på. Även fast jag inte stormtrivs på jobbet just nu, så kan jag komma på mig själv att sakna jobbet!.. Märkligt, när man jobbar vill man vara hemma. Iallafall jag. Och nu när man inte kan jobba, ja då vill man det..


Kunde inte somna igår så jag kollade på uppdrag granskning " Inlåst" tror jag det hette. Kan inte förstå hur äldre människor behandlas så. Att människor som jobbat, tagit hand om familjen och byggt upp det samhälle vi lever i inte betyder mer än att dem blir inlåsta, helt själva under nätterna. Och kan dessutom inte på något sätt påkalla personalen om dem behöver hjälp. Det är helt oacceptabelt. 2 av 8 boende hade trygghetslarm.. Ett fall dem tog upp var en kväll då den enda personalen på en demensavdelning var tvungen att hjälpa på grannavdelningen. Hon lämnade fönstret öppet under tiden. Då var det en 84 åring som klättrat upp på en pall framför fönstret, ramlat eller hoppat ut och avlidit. Vad som hänt kan dem inte svara på eftersom ingen var där... Det är vår framtid det, om vi nu blir dementa. Skrämmande..


Jag arbetar på en akutavdelning för äldre och hör så ofta av dem att "lilla gumman bli inte gammal". Av 9 år i tjänst så är min tanke att inte bli gammal. Det är läskigt när man lyssnar på dem..


Oj, blev långt det där.. Bara massor av tankar!..


Skriver mer sen..

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards