Alla inlägg den 11 maj 2012

Av moom82 - 11 maj 2012 23:22

Är inte trött överhuvudtaget, tips mottages gärna...



Har kollat på arbetsförmedlingen ikväll på jobb... Är inne i en period där jag vill förändra något.. Har börjat fundera på att plugga igen, lite tankar om något socialt arbete men inte kommit längre... Tex boendestödjare kanske.. Verkar vara väldigt intressant. Hittat en utbildning på distans som är 2 år. Den är på heltid men kan man jobba heltid samtidigt tro?? Är ju inte stenrik och med studielån vet jag inte om vi klarar oss ekonomiskt... Eller så kanske man kan gå ner i tid på jobbet... Måste ju finnas tid att plugga, och ork till det....


Längtar efter att jobba, på måndag får jag göra det...


Idag har Julia vart hängig, ingen feber men sänkt ändå... Somnade i min famn, va mysigt.. Var såå längesen!.

Fick en liten längtan efter en liten bebis då =)

Men det kommer ju inte att ske...


Imorn ska jag prova brudtärneklänning... =)


På måndag ska jag ta tag i träning oxå.. Då blir det promenader igen på minst 1 timme.. Så underbart skönt att bara gå med hög musik i öronen och bara reda ut tankar i huvudet...


Nej nu ska jag försöka söva mig...

Godnatt..

Kramkram

Av moom82 - 11 maj 2012 12:02

Läste aftonbladet nyss och såg denna artikel... Helt otroligt!. Så hemskt..

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article14811298.ab


På svtplay finns en dokumentär oxå...


http://svtplay.se/t/103466/ingen_riktig_valdtakt


Känner mig arg nu när jag tittat på dokumentären. Att det går till så.. Helt jäkla otrolig.

Kunde ju ändå tro att någon lyssnade på henne me.. Men nej då.. Hon blir tillsagd istället om att inget säga då det kan skada skolan!!!!!! Och det får hon höra av en vuxen, det är ju för faan helt sjukt..


Det där med att killar blir kungar och tjejer horor känner jag igen från när man själv gick i högstadiet... Nu är det visserligen x antal år sedan jag gick ut därifrån men det kommer jag ihåg.

Att det inte blivit någon ändring är ju helt befängt.. Har ju för fan blivit värre då man exponeras på internet oxå. Då jag gick hade man ju knappt mobil.. Så det pratades.. Var inte ofta det spreds foton då man var tvungen att ha kamera till hands.. Nu finns ju det i mobilerna..


Läs och kolla på dokumentären gärna, för detta ämne måste det talas om!....

Av moom82 - 11 maj 2012 10:19

Har knappt sovit inatt då Julia kom in till mig och grät... Hon hade ont i öronen och halsen =(

Hon hade väldigt svårt att somna lillskruttan, tillslut så somnade vi båda men jag sov inte djupt.. Vaknade när hon rörde sig eller hostade... Så idag blir det inte många knop på någon av oss..



Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards