Alla inlägg den 11 september 2013

Av moom82 - 11 september 2013 20:18

Gjorde läxor med Oliver ikväll..
Jag ger honom MVG :-)

Av moom82 - 11 september 2013 15:17

Det är hemskt att få en inblick i hur deras liv ser ut som bor på äldreboende.

Inte alla såklart, men majoriteten har nog inte mycket att erbjuda.

Man blir ledsen över att dem människorna som kämpat och byggt upp i det vi lever i idag, får sluta sina liv på detta sätt.


 

Inget värde i deras vardag. Inget nöje.

 

 

Att det ska sparas pengar förstår jag oxå, men varför inom äldreomsorgen??

Dem om några förtjänar att leva lyxliv på äldre dar.



Att kunna få färska grönsaker, smakfull mat, underhållning av något slag, få komma ut en stund om dagen och inte nån gång per år om ens det!



Eller nått som inte kostar pengar, en hand att hålla i, en famn att krama, en medmänniska som frågar hur det är? eller bara har den lilla tid att låta personen ifråga borsta tänderna, knäppa knappar eller kamma sig själv.


I ett avsnitt får man veta att de flesta på boendet sitter mest för sig själva i deras rum och ser ut genom fönstret. Höjdpunkten på dagen är om någon fågel äter från taljbollarna som hänger utanför! MEN seriöst.


En av dem boende sa såhär:

När jag tar mitt lilla piller på kvällen så tänker jag "måtte jag inte vakna igen. jag får sova"

är det väll inte tänkt att våra äldre ska känna.


Tack o lov finns dessa eldsjälar som gör nått åt saken och får de äldre att njuta av livet..

Tycker absolut att ALLA ska se detta.


Första delen

http://www.svtplay.se/video/1409003/del-1-av-4-vad-kostar-en-klapp-pa-kinden

Andra delen

http://www.svtplay.se/video/1422213/del-2-av-4-livsfarliga-receptfria-lakemedel

 

Tredje delen

http://www.svtplay.se/video/1440318/del-3-av-4-ska-inte-dom-som-byggde-vart-samhalle-fa-god-mat-pa-sin-alders-host

 

Som sagt! VÄLDIGT fint att se.

 

 

 

Beundrar alla människor som jobbar med äldre!

 

 

 



Av moom82 - 11 september 2013 08:51

Var ett tag sen jag gick vid Råsunda och det var en hemsk syn. Är inte alls samma att gå här när Råsunda fotbollsarena nästan är borta. Det gör ont i hjärtat att titta på det :-(

Såhär ser det ut nu! Skandal att det ser ut så :-(

Och såhär såg det ut förrut. En mycket finare syn :-)

Så det är med stor sorg som man ser hur dem river! Har så många fina och roliga minnen från Råsunda..
Kramkram

Av moom82 - 11 september 2013 06:18

God morgon!
Idag är jag ledig, skönt.
Precis väckt barnen och satt dem framför barnis. Så dem vaknar till. Efter jag lämnat dem i skolan blir det nog att lägga mig igen. Sen kanske man ska ta tag i tvättberget och börja vika in. Jätte tråkigt men ett måste.

Inte den bästa utsikten just nu..

Ha en bra dag.
Kramkram

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards