Alla inlägg den 25 maj 2010

Av moom82 - 25 maj 2010 21:09

Jobbade dag idag.. Det är väldigt tung vårdtyngd på jobbet just nu.. Inte en enda patient kommer ur sängen om man inte är 2 st som hjälper. Känts som ryggen skulle knäckas ett antal gånger.. Men men, man får bita ihop. En patient tyckte synd om mig att jag var tvungen att hjälpa honom med i stort sett allt.. Sa att jag har ju faktiskt gjort det valet själv.. Tycker om mitt jobb.. Men han ursäktade sig ändå att han måste vara jobbig..


Hämtade trollen efter jobbet och min son hade då fått diplom och ett "vilse"armband  .. Han är så stolt, det är ju klart morsan är det oxå... Han har gått en liten kurs eller vad man ska kalla det på dagis och idag var det avslutning på den.. Dem skulle ha med matsäck och bli vilse i skogen. Visa fröknarna vad dem skulle göra om dem gick vilse. Så nu har han lärt oss här hemma  !..


Köpte nya arbetsskor idag oxå, något pucko på jobbet har snott   mina äckliga tofflor jag haft i säkert 2 år... Så nu har jag ett par nya och fina...


Efter middagen så åkte hela familjen till en kyrka för att lyssna när min äldsta systerdotter Jennifer sjöng i deras flickkör     .

Dem var duktiga, när prästen skulle berätta historien om hur fåglarna började sjunga fick jag sånna blickar av min sambo att jag höll på dö av skratt.. Han såg inte så road ut just då. Det var inte min dotter heller som högt och tydligt berättade för oss att hon fattar ju ingenting av vad den människan därframme babblade om  . Dem är för goa dem små liven...


Nu sitter man här i soffan som en lat och trött padda som inte orkar något...


Imorn blir det vårfest på dagis, då är det mina barn som ska stå därframme och sjunga... Sonen och hans kompisar som börjar skolan efter sommaren ska få varsin ros och sen blir det fika och aktiviteter....


Så hoppas eran dag varit lika bra som min...


Ha det gott  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Antal besök =)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Gästboken.. =)

Bloggar jag följer =)

Tips på sidor

Fråga mig

6 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards